Profil firmy na Facebooku

Profil firmy na FacebookuPortal społecznościowy Facebook z założenia miał być miejscem, które umożliwia komunikację i porozumiewanie się ze znajomymi. Powstał w 2004 roku, kiedy w Polsce wszyscy zapatrzeni byli w Naszą Klasę, powstałą w 2006 roku.

Facebook szybko ją zdominował, oferując o wiele więcej funkcjonalności. Od roku 2008 możemy cieszyć się tym portalem w polskiej wersji językowej. Na Facebooku wciąż zachodzą zmiany, dawniej profil wyświetlał się jako tablica z postami użytkowników.

Od jesieni 2012 dla wszystkich użytkowników obowiązkowy wygląd profilu to tak zwana Oś Czasu.

Dodatkowo, do zdjęcia profilowego można dobrać zdjęcie w tle, które sprawia, że każdy profil jest wyjątkowy i niepowtarzalny. Facebook pozwala nam dziś nie tylko na tworzenie swojego profilu, rozmawianie ze znajomymi na czacie, dodawania zdjęć i tworzenie grup. To również znakomite narzędzie promocyjne.

Profile fanów na Facebooku wykorzystuje coraz większa liczba firm i prywatnych przedsiębiorców. Profil firmowy wygląda podobnie jak profil osoby prywatnej. Również można ustawić na nim zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle.

Fotografia profilowa powinna przedstawiać coś, co kojarzy się z firmą. Wiele przedsiębiorstw decyduje się na logo. Z kolei zdjęcie w tle może odwoływać się do firmy z nieco swobodniejszymi skojarzeniami. Bardzo modne są zdjęcia przedstawiające produkty czy samą siedzibę firmy. Co dalej z takim profilem? Warto dodać różne inne strony do zakładki Ulubione. Mogą być to profile firm z branży lub zaprzyjaźnionych przedsiębiorstw. Bardzo ciekawym posunięciem jest dodanie tam stron konkurencyjnych firm. klienci zobaczą wtedy, że nasze przedsiębiorstwo jest otwarte na dialog z konkurencją, nie wypiera się jej.

Warto także dokładnie przemyśleć, jakie wpisy będziemy umieszczać na swoim firmowym Facebooku. Powinny być to posty, które zachęcają innych do dyskusji czy klikania Lubię To. Co jakiś czas warto dodać także ciekawą sondę, która pozwoli nam na uzyskanie informacji zwrotnych na temat danych produktów czy usług.